33. grafični bienale Ljubljana

18. sep. 2019

Osrednja razstava Vice v lisice (na devetih razstaviščih po mestu)
Razstava prejemnika velike nagrade 32. grafičnega bienala Ljubljana: Alejandro Paz, Epikurjev vrt (Plečnikova hiša)

Razstava Vice v lisice
Osrednja razstava letošnjega bienala bo z več vidikov obravnavala žanr satire v današnjem času. Ob zgodovinskem delu bo predstavila tudi dela sodobnih umetnikov ter vključevala intervencije različnih aktivistov in novomedijskih polemikov ter predstave stand up komikov in drugih. Umetniški kolektiv Slavs and Tatars, kurator letošnjega bienala, se v 33. izdaji posveča premisleku o grafičnem ne zgolj v pomenu medija, temveč v pomenu njegove zmožnosti za delovanje, kot o agensu. Satira je v različnih obdobjih prevzemala različne vloge, od oblike popularne filozofije do pikre kritike, zaradi njenih teženj k moraliziranju so jo pogosto razumeli tudi kot konservativen žanr. Odlično uspeva v avtoritarnih režimih, kar je razvidno iz bogate tradicije komunističnega terorja v Srednji in Vzhodni Evropi ali iz številnih primerov z Bližnjega vzhoda. Danes smo ob vrnitvi politike trde roke v zahodni družbi ponovno priče razcvetu različnih oblik komedije. Če je dostopnost tiska na začetku 20. stoletja privedla do neslutenega razmaha satirične periodike (Pavliha v Sloveniji, Simplicissimus v Nemčiji, Punch v Veliki Britaniji, l'Assiette au Beurre v Franciji ali Molla Nasreddin v Kavkazu, če omenimo le nekatere), pa se plodnost grafičnega v današnji digitalni dobi razkriva v obliki mema ali protestnega plakata. Iz vizualne zasičenosti našega časa so vzniknili novi estetski jeziki, katerih sporočilnost in diskurz se nam velikokrat zdita neokusna. Čeprav imata grafika in satira izrazito različno zgodovino, obe v en glas zatrjujeta, da govorita ljudem in da to počneta v njihovem imenu. Razstava se iz osrednjega razstavišča MGLC se preliva v druga razstavišča po mestu: Švicarija, Narodna galerija, Narodna in univerzitetna knjižnica (NUK), Galerija Equrna, Galerija ZVKDS, Galerija ISIS, Projektni prostor DUM, DobraVaga. Na bienalu sodelujejo umetniki iz Slovenije, Poljske, Ukrajine, Gruzije, Bolgarije, Kitajske, Irana, Velike Britanije in ZDA.

Alejandro Paz, Epikurjev vrt (Plečnikova hiša, Karunova 4–6, Ljubljana)
Alejandro Paz, umetnik in arhitekt iz Gvatemale, se v umetniški praksi ukvarja s političnimi in družbenimi vidiki gradnje posameznkove in skupinske identitete. Pogosto se izraža z družbeno občutljivimi performansi in instalacijami, izvedenimi v javnem prostoru. Za izvedbo letošnjega projekta si je izbral hišo in vrt arhitekta Jožeta Plečnika ter tako izrazil naklonjenost do njegove arhitekturne dediščine in poudaril pomen, ki ga v svojem delu pripisuje naravi. Epikur je leta 306 pr. n. št. v Atenah osnoval šolo z imenom Vrt, saj je bila na vrtu. Pri vhodnih vratih je bilo po pričevanju med drugim zapisano, da je tu največje dobro užitek. Filozof je namreč učil, da mora srečno življenje temeljiti na doseganju užitka, tako čutnega kot intelektualnega.

Vodenje poteka po razstavnem prostoru MGLC in Švicariji (druga razstavišča po dogovoru).
Šolske skupine: 90 minut; 6 EUR na osebo. V ceni vstopnice je zajetih deset razstavišč: MGLC, MGLC – Švicarija, Narodna galerija, Narodna in univerzitetna knjižnica, Galerija Equrna, Galerija ZVKDS, Galerija ISIS, Projektni prostor DUM, DobraVaga in Plečnikova hiša.

Brezplačno za skupine predšolskih otrok: 60 minut, vključuje ogled z delavnico in animacijami.

Prijave vsaj teden dni vnaprej na 01 2413 800/818 ali petra.derganc@mglc-lj.si.



 
Na spletni strani uporabljamo piškotke (cookies). Nekateri piškotki zagotovijo, da stran deluje normalno, drugi poskrbijo za vašo lažjo uporabo spletne strani, štetje števila obiskovalcev in delovanje vtičnikov, ki omogočajo deljenje vsebin. Če boste nadaljevali, bomo sklepali, da ste z veseljem sprejeli vse piškotke.
Zavrni piškotke.