Mesta trajnosti. Paviljoni, manifesti in kripte
Aprila letos so v enem od osrednjih berlinskih muzejsko-galerijskih prostorov Hamburger Bahnhof – Museum für Gegenwart, ki deluje v okviru
berlinske Nationalgalerie, odprli
razstavo Hello World, pri kateri je sodelovala tudi
ljubljanska Moderna galerija in prav ta del razstave si bo sedaj mogoče ogledati tudi v ljubljanskem
Muzeju sodobne umetnosti Metelkova še
do 17. februarja 2019.
Na razstavi so predvsem v ospredju
drugačni modeli umetniške produkcije, ki so se razvili v Vzhodni Evropi v času socializma in to še posebej na ozemlju nekdanje Jugoslavije. Drugačne modele umetniške produkcije so med petdesetimi in devetdesetimi leti 20. stoletja v Jugoslaviji, Sovjetski zvezi, na Madžarskem, Poljskem in v DDR,
oblikovali umetniki sami, in sicer kot preformativni aspekt svoje umetnosti. To pomeni, da njihova umetnost ni toliko kritično opisovala obstoječih razmer, kolikor je dejansko delovala v smislu oblikovanja lastnih pogojev dela.
Mesta trajnosti je torej mogoče razumeti v smislu nekakšne
vzporedne infrastrukture, ki se je še najbolj oblikovala skozi delo v lokalnih in mednarodnih umetniških kolektivih in mrežah, z razstavljanjem v samoorganiziranih prostorih, s samozaložništvom, z lastnimi ekonomijami in tudi s samozgodovinjenjem. Tovrstna umetnost je vzdrževala družbene odnose in skrbela za kritično razumevanje sveta.
Več
na povezavi.