DOBRODOŠLI NA KULTURNEM BAZARJU 2020

 

Nekje drugje (foto: Jaka Varmuž)

Kulturno-umetnostna vzgoja je v zadnjih desetih letih pomembna tema v svetovnih, evropskih ter nacionalnih krogih, povezanih z vzgojo in izobraževanjem ter kulturo. Različne študije kažejo, da lahko s kulturno-umetnostno vzgojo pomembno prispevamo k motivaciji in ustvarjalnosti otrok in mladine ter tako razvijamo temelje za ustvarjalno in produktivno družbo. Strokovnjaki po svetu in pri nas prepoznavamo, da so izkušnje otrok in mladih s kakovostno kulturno-umetnostno vzgojo ključne za njihov celostni razvoj, zato je pomembno omogočiti jim spoznavanje različnih področij umetnosti in s tem različnih načinov izražanja in komuniciranja (z besedami, gibi, slikami, glasbo …).

S Kulturnim bazarjem, kjer združimo moči Ministrstvo za kulturo, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Zavod RS za šolstvo, Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Ministrstvo za okolje in prostor, Slovenska nacionalna komisija za Unesco ter kulturne ustanove iz vse Slovenije, želimo doseči boljšo obveščenost o kulturni ponudbi v Sloveniji ter v strokovni in širši javnosti prebuditi interes za kulturno-umetnostno vzgojo oziroma za kulturo. Izvršni producent Kulturnega bazarja, sedaj že tradicionalne prireditve, je od samega začetka leta 2009 Cankarjev dom v Ljubljani. Enodnevna prireditev široko odpre vrata Cankarjevega doma – na razstavnih prostorih v treh preddverjih predstavlja svojo bogato ponudbo skoraj 300 kulturnih ustanov ter številni samostojni kulturni ustvarjalci iz vse Slovenije. V predavalnicah in dvoranah se zvrstijo številna predavanja, delavnice in strokovne razprave z različnih področij, vodeni ogledi predstav (gledališke, glasbene, plesne, filmske …), razstav ter nastopi ustvarjalcev in umetniških skupin.

Cilji Kulturnega bazarja:
–   predstaviti kakovostne projekte in programe, ki jih kulturne ustanove ponujajo za otroke in mladino;
–   spodbuditi in predstaviti možnosti za povezovanje in sodelovanje (partnerstvo) kulturnih ustanov z vrtci in šolami ter tudi partnerstva med kulturnimi ustanovami;
–   okrepiti zavest o pomenu kulturno-umetnostne vzgoje v vzgoji in izobraževanju ter širši družbi;
–   seznaniti s pozitivnimi vplivi kakovostne kulturno-umetnostne vzgoje na otroke in mladino oziroma na vrtec in šolo;

–   spodbuditi kreativnost  in kreativna partnerstva na področju kulture in izobraževanja.

Kulturni bazar je tradicionalno zasnovan kot oblika strokovnega usposabljanja za strokovne delavce v vzgoji in izobraževanju ter kulturi, za strokovne delavce širše strokovne javnosti, ki lahko pri svojem delu vključujejo kulturnovzgojne vsebine (prehrana, zdravje, okolje in prostor, šport …) ter za študente. Več o tem v Razlogih za udeležbo …

Na prireditvi so predstavljene različne možnosti izvajanja kulturnih dejavnosti za otroke in mladino v okviru kurikula v vrtcih, osnovnih in srednjih šolah (kulturno-umetnostna vzgoja kot kroskurikularna vsebina) ter obšolskih in zunajšolskih dejavnosti za kakovostno in ustvarjalno preživljanje prostega časa otrok in mladine. Strokovne delavce in širšo javnost seznanjamo z najnovejšimi strokovnimi spoznanji v kulturno-umetnostni vzgoji, tudi s pomembnimi svetovnimi in evropskimi dokumenti. Več o tem v rubriki Kulturna vzgoja - gradiva.

Tradicijo nadaljujemo tudi s Katalogom kulturno-vzgojne ponudbe kulturnih ustanov iz vse Slovenije. Katalog za šolsko leto 2018/2019 lahko prelistate tukaj.



Programski in koordinacijski odbor >
Razlogi za udeležbo >

Na spletni strani uporabljamo piškotke (cookies). Nekateri piškotki zagotovijo, da stran deluje normalno, drugi poskrbijo za vašo lažjo uporabo spletne strani, štetje števila obiskovalcev in delovanje vtičnikov, ki omogočajo deljenje vsebin. Če boste nadaljevali, bomo sklepali, da ste z veseljem sprejeli vse piškotke.
Zavrni piškotke.